zaterdag 15 november 2008

Eerste snoek met vlieghengel – 15 november 2008


Zo… het werd weer eens tijd voor een vangst. De afgelopen maand een keer of 5/6 wezen snoeken met een streamer. Iets nieuws voor me, dus ook wel weer een uitdaging om op deze manier een snoek te haken. Met de vlieghengel op pad is geen alledaagse bezigheid, best wennen dus…

Noorwegen 2006 was de eerste keer en zelfs dat ene moment, waarbij een forelletje van nog geen 20 cm op de vlieg dook, zal ik nooit vergeten. Ik heb de vis niet eens gevoeld, maar het idee dat hij op mijn vlieg dook…
De spanning, de concentratie, de traagheid waarmee je de vlieg of streamer binnen kan halen is niet te vergelijken met blinkeren. Los hiervan vis ik nu met een streamer die aan de oppervlakte blijft en iedere keer wanneer ik hem binnenhaal heel even onderduikt. Een aanbeet speelt zich dus aan de oppervlakte af.

Vandaag dus de eerste snoek op deze manier. Tijdens het binnenhalen van de streamer werd ik afgeleid en keek dus opzij. Juist op dit moment dook de snoek erop en ik was te laat, volledig overrompeld. De tweede worp was wel raak en zeker na de misser ervoor, was ik uiterst gespannen. Wat een ontlading, wanneer je dan je eerst vis met de vlieghengel vangt. Een mooie snoek van exact 70 cm was het resultaat. Heerlijk….


Klik op de afbeelding voor een vergroting

Geen opmerkingen: