maandag 23 november 2009

Het struinen kan beginnen...

Tijdens een kort bezoek (3 dagen excl. 2 reisdagen) aan Nederland toch nog kans gezien een paar uurtjes met pa te gaan snoeken. We besluiten wat slootjes in papendrecht af te lopen met ieder een spinhengeltje voorzien van een blinkertje.

Erik het zoontje van zus Anna zou en moest even komen kijken, dus kiezen we ervoor om direct thuis over te steken en in aanliggende slootje wat te gooien. Erik was met Anna nog niet aanwezig of ik had de eerste al te pakken, een leuk snoekje van 54 cm.

We liepen het slootje verder uit, waarbij pa er een verspeelde en ik zelf nog een volger had, die helaas niet in het draaiend metaal (tr)hapte. In een volgend slootje was het voor mij al snel weer raak met een snoekje van 45 cm. Nog geen 3 worpen verder was het vlak voor de kant weer raak. Een mooie snoek van 73 cm zat maar net gehaakt aan het andere eind van de lijn. Toch kwam ook deze op de kant en werd z.s.m. weer gereleased.

Even verderop hapte nog een snoek toe, die alweer na een aantal seconden zijn eigen vrijheid opeiste en mijn teller jammer genoeg op 3 stuks liet staan.

Ondertussen begon het ietwat te regenen, maar we besloten toch nog wat verder te proberen. In een slootje waar Leo al zeer regelmatig mooie 70-ers wist te vangen, haakte ik nog een kleine snoek die zo ingehuurd kon worden in het Russisch Staats circus. De sprongen en capriolen die deze maakte waren eigelijk gewoon lach wekkend en ik vond het dus geen probleem toen deze zichzelf bevrijdde. Als we net als in de "karperwereld" onze gevangen snoeken een naam gaan geven dan was dit HOEDINI geworden.

We liepen nog een 200 meter sloot verder en besloten toen terug naar huis te gaan, er stond namelijk nog een en ander op het programma vanwege de verjaardag van Ben.

De dag werd afgesloten met de film 2012, wel als het waar is wat er in die film gebeurt dan stop ik nu met alles wat ik nog op deze aardbol moet uitvreten en ga direct proberen die dikke metersnoek te vangen want dan is "time very short" en die metersnoek heb ik nog niet.

Intussen weer terug in Roemenie, Nederland zal er wel niet meer inzitten van dit jaar. Ik ga zeker proberen om hier nog wat uurtjes aan de waterkant te vertoeven.

MZL. Dirk

Geen opmerkingen: