zondag 16 mei 2010

De tweede en derde zeebaars van Terschelling 2010

Staat toch leuk, wanneer je de tweede en derde Zeebaars van terschelling 2010 weet te vangen. Het zijn luie donders... Het moet eerst mooi weer worden voordat ze de laarzen aantrekken!! Dat bleek maar weer toen ik ene Chris belde voor zagers... Je moest hem horen, over een maand of wat gaat hij wel weer eens op pad voor zagers. Da's mooi, gelukkig had ik een uurtje eerder een nummer gekregen van Remmert Ruig. En dat is mooi ook, want ik had alleen maar een vertekend beeld gekregen over de Eilanders. Wat een man zeg... Maar daar over straks meer. Eerst zijn telefoonnummer, want ik zou bijna willen flyeren boven Terschelling, zodat Chris verzuipt in z'n zagers en Remmert ze niet aangesleept krijgt!

ZAGERS HAAL JE BIJ REMMERT RUIG 06-20650841

Remmert, een zeer vriendelijke eilandbewoner. De eerste keer was hij thuis en hielp me aan de zagers. De tweede keer was hij niet thuis en mocht ik het verder zelf regelen. Geweldig toch! "Loop maar achterom en je vindt het allemaal wel!" Moet je hier eens doen!! Je schuur is leeg, behalve die verroeste botte 'zager' waar je al jaren mee tobt om eens een stukje hout door te zagen... HAD DAT KRENG MEEGENOMEN!!



Afijn, iets voorbij Paal 8 neergestreken en daar de hengels uitgegooid. Op het hoogste tij 2 mooie aanbeten van twee zeebaarzen van ca. 35 en 52 cm! Die laatste heeft het gered... tot de pan! De eerste mocht eerder 'afhaken'. Een heerlijk avondje met Pa aan het strand.

Geen opmerkingen: