maandag 5 oktober 2009

Zonder al te veel te speculeren....


De lengte van deze enorme kanjer? Waarschijnlijk zullen we het nooit te weten komen en heeft onze vrind, de Roemeense visser, de Meerval in stukken van 40 cm gehakt, omdat dit nu eenmaal het beste in een flinke pan past.

Toen ik laatst een mailtje kreeg van Dirk dat er weer behoorlijk gevangen was op de Donau bleek Viorel ook een flinke jongen van zo'n 180 cm gevangen te hebben. Het gewicht was later nog gewogen... in de keuken... en was een optelsom van de kop, het staartstuk en wat er tussenin zat.

Tsja... zo gaat dat daar, in Roemenië... Alles wordt gegeten!! Van klein tot groot... en eronder... en er boven. Toch kan ik het niet loslaten... Hoe groot zou de onderstaande Meerval nu ongeveer zijn? De Roemeen in het bootje is voor mijn gevoel een behoorlijke kerel, heeft een behoorlijk lichaam en naar mijn idee behoorlijke voeten. Toch ga ik van maatje 42-43 uit en dat is zo'n 29 cm. Plak ik die een aantal keer achter elkaar dan past deze ruim 7,5 keer in de Meerval.

Nu ben ik dus eigenlijk van een negatief scenario uitgegaan. Want zou ik de pijltjes mooi schuin in de lengte van de vis hebben gezet, dan passen er wel 8 in. Stel nu dat de man écht maat 45 heeft? Dat zou betekenen dat de vis 8x31 cm = Toch zo'n 2,50 meter!!! In het vriesvak ;(




Geen opmerkingen: