zaterdag 17 juli 2010

Avondje aan de rivier

Het enige wat ik dit jaar heb gewogen en opgemeten is mijn dochter (5,5 pond en 52 cm) dus het werd flink tijd mijn hengels weer van stal te halen, ditmaal samen met Rutger, Johan en Arthur. Om een uur of 20.30 lag de eerste hengel met voerkorf en maden in de rivier. Helaas had ik zelf om 22.30 na wat aanbeten en één losschieter nog geen schubben op het droge. Johan had een kleine voorn, nog niet echt om over naar huis te schrijven dus. We besloten de breekstaven, botloden en wormen uit de tas te toveren en op paling te gaan vissen. Om ongeveer 23.00 binnen een kwartier twee flinke aanbeten wat resulteerde in twee paling (jes). De eerste zo'n 25 cm, de tweede iets groter, zo'n 35 cm. Toch weer een heerlijk gevoel, die weerstand aan de andere kant van de lijn....
Hopelijk binnenkort meer vangstmeldingen van mijn kant, heb nu de kriebels weer te pakken..

Jaco

Geen opmerkingen: