dinsdag 20 juli 2010

Ochtendje op de karper


4.00 uur... De wekker... Waarom doe ik dit toch elke keer? Is het wel de moeite waard? Kan ik niet beter een andere hobby zoeken? Nee, niet zeuren, we gaan een karper proberen te vangen zeg ik tegen mijzelf. Half vijf kom ik aan bij de waterkant en kwart voor vijf liggen de hengels in. Zes uur: piep, piep, pieeeeeeeeeeppppppp. Jes, dat gevoel heb ik dus al die tijd gemist! Ik sla aan...... Shit, mis!
Zeven uur: Piep, piep, pieeeeeepppppppp. Ik sla, Yes hangen... of toch niet? Ik voel wat weerstand, echter niet die ik gehoopt had en jawel, het is een brasem. Wel een mooi exemplaar en ik besluit toch maar een fotootje te nemen en te meten, Leo zn site heeft immers ook wat vulling nodig.
Bijgekomen van de adrenaline die toch weer is toegestroomd ondanks je hier maar maximaal zo'n 20 pond kan vangen, ruik ik aan mijn handen en de onthaakmat. O ja, dit is waarom karpervissers een brasem in het water onthaken ;-(
Kwart voor acht. Ik moet er helaas vandoor. Jammer want er is nog veel activiteit inclusief karpers die volledig uit het water springen. Ik pak mn rechterhengel, sla voor het gevoel een klein beetje aan... Niets... Zit ik vast? Klap, klap, klap, met drie grote klappen op mijn hengeltop en een golfenshow neemt een bijna gehaakte karper afscheid van mij. Balen, maar ja. Ze zitten er in ieder geval dus zeker de moeite om nog een keer terug te gaan..

Resumerend:drie maal adrenaline door mijn lijf, 55 cm brasem, de zon op zien komen, de volgels horen fluiten met een bakkie koffie erbij. Ik denk terug aan 4 uur vanmorgen. O ja, hierom heb ik deze hobby! het is zeker de moeite waard! En nee, ik ga geen andere hobbies zoeken. Het liefst laat ik morgen weer de wekker om vier uur aflopen!!

Jaco

Geen opmerkingen: