dinsdag 6 juli 2010

CSI aan de waterkant....

Heel fijn, wanneer de lijklucht je op je visstek al tegemoed komt... Dat hadden we afgelopen zondagavond!! Een beetje bizar is het wel wanneer je een mooi verpakte vuilniszak bijna hoort krioelen van de maden... Je krijgt bijna trek! Ik besluit de zak even op te tillen... het gewicht voldoet aan hele foute gedachten en het kippenvel loopt dwars over m'n rug!

Wat doe je dan? Ga je de politie bellen? Ik maak de zak even open en er blijkt een tweede zak omheen te zitten. De doodse lucht wekt toch enige braakneigingen bij allebei op en honderden maden kruipen de zak uit! Afijn... niet goed nagedacht! Onze vingerafdrukken zitten nu fijn op de vuilniszak. Minder, wanneer jouw afdrukken matchen met de vondst van een kinderlijkje... laten we eerlijk zijn... In wat voor duistere wereld leven we nu, dat je daar aan denkt bij de vondst van een vuilniszak!

We staan écht in dubio, al een minuut of vijf... normaal lagen we allang met de boot in het water! Kom op... we zoeken een stok! Dirk neemt initiatief en gaat het plaats delict te lijf!! De Crime Scene lijkt écht volledig en ik vergeet gewoon te ademen, (ook van de lucht) wanneer Dirk fijn het gegons tegemoed gaat! Nee hé, denk ik nog... We gaan het toch niet meemaken! De stok gaat redelijk vlot de broeiende massa in en de zak scheurt open... 't Blijft stil en ik lees Dirk zijn gezicht af! "Hmmm... 't lijken wel vogels!!" Pfoeiii... Gelukkig!

Maar nog steeds vaag. Toch een telefoontje naar de politie. Die sturen de Milieudienst... Bij terugkomst van de vistrip is de zak weg... de lucht nog niet!!

Leo

Geen opmerkingen: