zondag 23 augustus 2009

Op Zoek naar METERSNOEK – Deel 1

‘Ik heb een probleem…’

Ik heb een serieus probleem…
Sommigen zullen denken dat ze dat allang wisten en ze zullen nog gelijk hebben ook. Maar ik heb een passie voor vissen.
“Mooi, dan gaat die Metersnoek wel lukken!”

Dat is het nu juist, ik hou van vissen in de breedste zin van het woord.
• Ik hou van Snoeken (struinen, slepen, dood aas, kunstaas…)
• Ik hou van Karperen (korsten, pennen, een nachtje, een weekje, binnen- en buitenland).
• Ik hou van een avondje rivier (palingen, snoekbaarzen, brasem, stuiteren).
• Ik hou van Zeevissen (vanaf het strand, op een boot (Oosterschelde, De Wrakken, Ierland..), vanaf de rotsen, Gepen, Zeebaarzen, in het buitenland).
• Ik hou van andere Roofvis (Meerval en Baars)
• Ik hou van wat er overblijft (Een forelvijver, Navelvissen (zie FishTalk), een poeltje in de Biesbosch).
• Ik hou van vissen in het Buitenland (Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Ierland, Noorwegen, Oostenrijk, Australië, Engeland, Griekenland).
• Ik hou van vissen met welk weer dan ook (Zon, Regen, Wind, Regen, Kou, Hitte, Rond de Nul of 30 erboven, het maakt me niets uit!)

Toch ligt mijn hart bij Snoeken en is mijn wens die Metersnoek te vangen, al jaren. Gezien het bovenstaande heb ik dan toch een probleem…

Daarom voor mezelf een focus, oogkleppen op voor alle ander soorten (gaat toch niet lukken)…
Daarom deze serie; ‘Op ZOEK naar METERSNOEK’…. Om mezelf erbij en vooral scherp te houden.

Ik hou jullie op de hoogte.

Leo

Geen opmerkingen: