zaterdag 25 december 2010

Nieuwjaarskaart 11

Jaja, toch weer een kaart!

De Beste Vangsten voor 2011!!

zondag 24 oktober 2010

Even uitwaaien!!

Donderdag even het water op met Pa. We waren er ook zo weer af.... wat een wind!! De schuimkoppen stonden op de golven en het water sloeg bij iedere golf de boot in!! Mwahhh.... we hebben wel eens comfortabeler in de boot gezeten.

De keus was snel gemaakt en de boot lag binnen 10 minuten weer in de auto.

Toch nog maar even wat ingooien vanaf de kant. Én dat leverde bij de vierde worp al een aanbeet op, van deze 59 cm lange veelvraat. Daarna was het rustig.

Volgende keer weer mét 't bootje.... maar mét minder wind!!

vrijdag 8 oktober 2010

Snoekmomentje

Het was even geleden.... snoeken met de vlieghengel. En ik kwam er algauw achter dat het een zeer nuttige manier van vissen is. Na een misser bij Dirk werp ik mijn streamer op de zelfde plek en trek langzaam binnen. Het donkere gevaarte komt omhoog en zwemt mee... een felle aanbeet en hangen.... Net voor de kant schiet hij los. Helaas maar een heerlijk gevoel. Vijf minuten later is het weer raak. Deze keer wel op de kant.... 66 cm. Op de terugweg nog een aanbeet. Iets voor de kant schiet hij los. Kortom 3 aanbeten binnen 3 kwartier!! Allemaal rond de 70 cm.

maandag 4 oktober 2010

Het blijft vissen.... en voorlopig niet vangen!

De laatste tijd weer wat gevist. Een nachtje bij Dirk in de tuin, waarbij het weekje voorvoeren uiteindelijk niet mocht baten. En afgelopen nacht onverwacht met Wesley aan de waterkant gezeten. Het waren vooral muggen die we vingen....
Toch maar blijven volhouden.... binnenkort is het raak.

donderdag 16 september 2010

Lac de Grosley 2010

Na enkele maanden voorpret was het zaterdag morgen 3.30 uur zover: op naar Frankrijk, Lac de Grosley.Bij aankomst geen hoopgevende berichten: de vorige vissers hadden erg veel moeite moeten doen er eenvis uit te sleuren vanwege de verandering van het weer en het draaien van de wind. Toch vol goede hoop alles snel opgebouwd en de eerste voerstekken aangemaakt. Zeven uur in de avond besloten we de lijnen uit te gaan varen en met de voerboot te droppen op de voerstekken tegen het eiland, zo'n 110 meter uit de kant.Na een uur giert de adrenaline door mijn keel na aan te hebben geslagen op een fluiter uit mijn pieper... Na de aanslag komt er een gevaarte volledig uit het water op de plek waar de hengel inligt: ja hoor, een steur!!!! Na een bloedstollende dril van een half uur, heeft Maurits de steur met de hand op de onthaakmat weten te krijgen want scheppen is verboden. Eenmaal op de kant begrijpen we waarom een net niet heel bevordelijk is voor een steur van zo'n formaat. Ondanks de 1.40 meter breedte van de onthaakmat, steekt hij toch nog uit met zijn totaal lengte van 1.50 meter!!!!!

Helaas hebben we problemen met onze weger en blijft het exacte gewicht een raadsel. De eigenaar van het meer meent de vis te herkennen van de foto en geeft aan dat deze vis, met dit formaat minimaal 15 kg moet wegen. Aangezien deze kerel 9 maanden per jaar zich bezig houdt met karper en steur, neem ik dit van hem aan en gaat de steur in de boeken met een gewicht van 15.00 kg. Na het oproken van onze waterpijp met bananentabak besluiten we naar bed te gaan. Na een uur is het echter al weer prijs... Maurits slaat aan, helaas mis ;-(Weer in de slaapzak. Weer een uur verder een bloed harde run op de rechterhengel van Maurits.. Hij slaat aan.... Hangen!!! Maurits voert de druk wat op om te voorkomen dat de vis zich vastzwemt in de takken aan de kant van het eiland. De druk kan de vis echter niet tegenhouden en de vis neemt als nog een run van zo'n 2 minuten!!!! Helaas voor Maurits besluit de vis achter het eiland te verdwijnen waardoor het een verloren zaak is.... Echt balen want een vis die tegen zoveel druk zo'n lange en harde run neemt, moet echt een flinke jongen zijn!!!! Balend liggen we in bed om na twee uur weer gewekt te worden door een fluiter.. Ditmaal is Rutger aan de beurt en hij weet de eerste mooie spiegel te drillen van dit weekend. De weger (inmiddels weten we hoe we goed kunnen wegen ondanks ontbrekende onderdelen) geeft 23 pond aan. Snel een foto en terugzetten!!

Helaas weten we de dagen erna niets meer te vangen. We verspelen er nog één en slaan nog een keer mis...Toch mag het de pret niet drukken en hebben we een super weekend gehad. Volgend jaar komen we terug voor revanche en hopen dan op een van de vele 30 of zelfs 40 ponders die dit water rijk is. De steur van 1,80 meter is natuurlijk ook van harte welkom... Als je van een betaalwatertje houdt, is dit meer zeker aan te bevelen!!! Super mooie en ruime stekken, mooi sanitair en een behulpzame eigenaar.

dinsdag 20 juli 2010

Ik heb de oplossing!!

Geniaal, ik heb de oplossing. Ik wil een Wii! En dan uiteraard met het bijbehorende WiiFish! Alle visproblemen zijn opgelost! Nooit meer last van slecht weer, altijd vanuit de luie stoel je hengel uitgooien! Wanneer je maar wil druk je op pauze en kan je naar het toilet! Dus nooit meer zoeken naar een geschikte plaats voor je behoefte, geen vette bekeuring voor wildplasserij en al helemaal geen getob meer om over de rand van je boot heen te plassen, wat eigenlijk nooit goed gaat!!

Ik heb de oplossing, ik wil een Wii… Nooit geen dure visuitrusting meer nodig! Geen kilometers rijden naar de viswinkel! Geen kilo’s boilies meer aanschaffen! Geen dure benzinekosten naar afgelegen visstekken! Geen dure pluggen die je verspeelt! Geen afschrijving van je hengels, vislijn en andere zaken!

Ik heb de oplossing, ik wil een Wii… Nooit geen stinkende viskleding meer! Of wat dacht je van je natte net of heerlijk geurende natte bewaarzak! Geen stinkende handen meer, die je na het onthaken van sommige vissen nog de rest van de dag/nacht ruik! Geen gesnij in stukken makreel, die net iets te lang gelegen hebben! Geen gerommel om wormen, maden en andere smerige aassoorten aan je haak te doen! Ik denk aan de emmers vol met zwarte wormen in Roemenië of de bloedzuigers, waar we daar mee viste! Ik denk aan de heerlijke zak rubby-dubby van visingewanden, die je overboord hangt om haaien te lokken. Ik denk ook aan de grote regenton waar die zooi al weken in zit en naast je op de boot staat te ontbinden! En maar afvragen waarom je je af en toe zo misselijk voelt.

Ik heb de oplossing, ik wil een Wii… Nooit meer zeeziek! Huizenhoge golven die je het leven en je maag zuur maken! Wat? Die vooral je smaak zuur maakt!! Het klamme zweet wat je uitbreekt… Het gevecht tegen het niet misselijk worden. Nooit meer medevissers die groen en geel over de reling hangen. Nooit meer de vraag; Waren dit nu spetters zeewater of andere spetters?

Conner aan het vissen!!
Ik heb de oplossing, ik wil een Wii… Nooit meer haken in vingers! Soms tot ver over de weerhaak! Die alleen doorgeduwd kunnen worden om zo min mogelijk schade aan te richten. Nooit meer koude voeten en handen in de wintermaanden! Heb ik na zo’n dag eigenlijk nog wel voeten? Ik voel ze namelijk niet meer! Nooit meer dierenleed! Geen haken meer in vissen die hier niet om hebben gevraagd! Natuurlijk zijn er ook sado masochistische vissen die er van genieten, maar dat zie je ook niet aan die keurig geklede zakenman!

Ik heb de oplossing, ik wil een Wii… Nooit meer vroeg je bed uit! Heerlijk tot ‘normale’ tijden in je warme bedje blijven liggen! Nooit meer om 4.00 uur in de auto om toch op tijd bij de boot te zijn voor het Wrakvissen. Nooit meer je wekker om 3.00 uur om je ‘ochtend-stek’ te bezoeken. Pak dan gewoon een hele nacht! Nooit meer ’s nachts op stekken komen om ongezien te voeren. Nooit meer vergunningen aanschaffen of controle van politie! Nooit meer illegaal nachtvissen met bijbehorende prenten, je ligt dan immers heerlijk naast je partner in bed. Geen spanningen meer binnen relaties wanneer je wel of niet mag vissen! Gewoon, net als de kids, één uur per dag op de Wii!

Ik heb de oplossing, ik wil een Wii… Geen dure visreizen meer! Van een eurootje of 1000,- à 1500,-! Je logt in op Zuid-Amerika en vist op een Arapaima die je overigens ook nog vangt… guarantee! Misschien moet je een uurtje langer vissen, maar vangstgarantie heb je dus altijd! Geen volle garages of schuren meer met vishengels, boten, motoren, viskoffers, foedralen en netten, waar je je kont niet kan keren!

Ik heb de oplossing, ik wil een Wii…

Ochtendje op de karper

4.00 uur... De wekker... Waarom doe ik dit toch elke keer? Is het wel de moeite waard? Kan ik niet beter een andere hobby zoeken? Nee, niet zeuren, we gaan een karper proberen te vangen zeg ik tegen mijzelf. Half vijf kom ik aan bij de waterkant en kwart voor vijf liggen de hengels in. Zes uur: piep, piep, pieeeeeeeeeeppppppp. Jes, dat gevoel heb ik dus al die tijd gemist! Ik sla aan...... Shit, mis!
Zeven uur: Piep, piep, pieeeeeepppppppp. Ik sla, Yes hangen... of toch niet? Ik voel wat weerstand, echter niet die ik gehoopt had en jawel, het is een brasem. Wel een mooi exemplaar en ik besluit toch maar een fotootje te nemen en te meten, Leo zn site heeft immers ook wat vulling nodig.
Bijgekomen van de adrenaline die toch weer is toegestroomd ondanks je hier maar maximaal zo'n 20 pond kan vangen, ruik ik aan mijn handen en de onthaakmat. O ja, dit is waarom karpervissers een brasem in het water onthaken ;-(
Kwart voor acht. Ik moet er helaas vandoor. Jammer want er is nog veel activiteit inclusief karpers die volledig uit het water springen. Ik pak mn rechterhengel, sla voor het gevoel een klein beetje aan... Niets... Zit ik vast? Klap, klap, klap, met drie grote klappen op mijn hengeltop en een golfenshow neemt een bijna gehaakte karper afscheid van mij. Balen, maar ja. Ze zitten er in ieder geval dus zeker de moeite om nog een keer terug te gaan..

Resumerend:drie maal adrenaline door mijn lijf, 55 cm brasem, de zon op zien komen, de volgels horen fluiten met een bakkie koffie erbij. Ik denk terug aan 4 uur vanmorgen. O ja, hierom heb ik deze hobby! het is zeker de moeite waard! En nee, ik ga geen andere hobbies zoeken. Het liefst laat ik morgen weer de wekker om vier uur aflopen!!

zaterdag 17 juli 2010

Avondje aan de rivier

Het enige wat ik dit jaar heb gewogen en opgemeten is mijn dochter (5,5 pond en 52 cm) dus het werd flink tijd mijn hengels weer van stal te halen, ditmaal samen met Rutger, Johan en Arthur. Om een uur of 20.30 lag de eerste hengel met voerkorf en maden in de rivier. Helaas had ik zelf om 22.30 na wat aanbeten en één losschieter nog geen schubben op het droge. Johan had een kleine voorn, nog niet echt om over naar huis te schrijven dus. We besloten de breekstaven, botloden en wormen uit de tas te toveren en op paling te gaan vissen. Om ongeveer 23.00 binnen een kwartier twee flinke aanbeten wat resulteerde in twee paling (jes). De eerste zo'n 25 cm, de tweede iets groter, zo'n 35 cm. Toch weer een heerlijk gevoel, die weerstand aan de andere kant van de lijn....
Hopelijk binnenkort meer vangstmeldingen van mijn kant, heb nu de kriebels weer te pakken..

vrijdag 16 juli 2010

Het Markkanaal Deel 1

Na wat wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch voor wat nachten aan het Markkanaal gekozen. Een heerlijk water, een rustige omgeving en vooral kans op behoorlijke bakken van vissen! Maar daar hoort wel bij dat je enigszins aan een stek moet gaan werken! Ofwel…. Een stek moet gaan lopen en voor het mooie is een geplande voersessie zeker niet onaardig!
Daar had ik geen tijd meer voor, dus moest de stek maar langzaam aan gaan groeien!

Bezoek op mijn hengeltop!!

Op dag twee kreeg ik trouwens al bezoek van de Jachtopziener uit deze regio. Een zeer geschikte vent, ook een visser, waarmee ik algauw drie kwartier stond te kletsen. Er zit dus behoorlijk wat wild hier in de omgeving en ik moet er niet van opkijken wanneer er nog wat vossen in de buurt zouden verschijnen! Daar ging hij trouwens diezelfde avond op jagen, op nog geen steenworp afstand van de tent…. Fijn om te weten!! Ook hij had een voerstek gemaakt, alleen dan voor de vos en kwam diezelfde dag nog een keertje buurten. Ik had er een nieuwe ‘vriend’ bij. Hij wist me trouwens ook te vertellen dat hier twee weken geleden 38 Pond was gevangen… Dat horen we maar al te graag. Verder vindt hier ook nog wel eens wat illegale stort plaats. Auto's hebben hier 's nachts niets te zoeken... En ik hoor er regelmatig één langskomen. Hij geeft toch z'n nummer maar even... Altijd handig!

Bezoek vanaf de weg!! Mijn eerste nieuwe 'vriend'!!

Er vlogen wat dagen en nachtjes voorbij…. Daar tussendoor ook nog break voor één of andere voetbalfinale…. Afijn… ik bleef trouw vissen en voeren! Na 3 of 4 nachten nog een korte onderbreking, maar na één nacht thuis en redelijk goed weer op komst, begon de stek toch wel te lonken. Ik besloot toch weer terug te gaan, want had immers zo’n 24 uur geleden behoorlijk gevoerd. Het is bekend dat het Markkanaal een ochtendstek is… en dat bleek wel toen ik vandaag om 4.30 uur een run op mijn rechter hengel kreeg. Ik was blij met mijn voorslag van gevlochten lijn, want ik bleef in eerste instantie toch wel achter het e.e.a. haken. Een minuut of vijf later lag er een mooie schub van 21 Pond op de mat. Een nachtfotootje en weer terug.

Eerste bezoek op de voerplek... 21 Ponds Schubkarper

Nog geen twee uur later rond 6.30 uur een volle fluiter op mijn linker hengel. Als een idioot ging hij er vandoor, wat klinkt dat heerlijk in deze ochtendstilte….
Ik wilde me toch nog enigszins fatsoenlijk aankleden, want tijdens de vorige fotosessie was m’n broek behoorlijk nat geworden en da’s toch minder in je slaapzak. En rond dit tijdstip begint er weer aardig wat volk langs het kanaal te fietsen…. In je onderbroek met een kromme hengel, maakt mij niet zoveel uit…. Maar ik weet niet of iedere voorbijganger dat waardeert. Daarnaast staan er ook wat brandnetels langs de waterkant….

Maar oké, na een seconde of 40, toch aangekleed bij mijn hengel aangekomen, welke nog steeds voluit stond te fluiten. Heerlijk!! Wederom schoof het net een minuut of vijf later onder eveneens een Schubkarper van 17 Pond. Mooi!
Een tandloze vroege voorbijganger wilde wel even een foto maken. Draaide na de fotosessie, toch ook nog maar een shaggie… dat had hij wel verdient vond hij!! Na een kort praatje over zijn karperverleden, had ik er wéér een ‘vriend’ bij en vertrok hij op z’n fietsje naar z’n werk! Toevallig dat deze vroege vogel in het verleden ook achter de hengellatten te vinden was….

Tweede bezoek op de voerplek... 17 Ponds Schubkarper. De voerplek is gevonden!

De boten kwamen langzaam op gang in het kanaal… af en toe een rollend lood zorgde daarom voor wat piepjes. Ik vond het mooi geweest. De stek was gevonden. Na nog wat voeren, op huis aan. In het weekend nog een paar ochtendjes gepland! Afwachten, wat deze stek me brengen gaat! Ben benieuwd!

Bezoek over het water!!
To be Continued!!

vrijdag 9 juli 2010

Vangstmelding

Deze vis is gevangen samen met 3 andere karpers in de nacht van woensdag op donderdag in het vijverpark. Het was lekker weer dus besloot ik mijn lijnen maar een keer uit te zwemmen, ik heb harde stukken in de bodem opgezocht zodat mijn montage niet de blubber in zakte.
De eerste run was al om 11.30 en deze vis werd geland,een schub van 16 pond, 12.15 gooide op deze hengel terug op mijn stek.
De tweede run kwam al snel daarna om 12.30 op dezelfde hengel, een spiegel van 12 pond.
Eindelijk sliep ik bijna toen ik mijn pieper weer hoorde gaan, nu was het een andere hengel.
De vis leek op na een tijdje wel erg sterk, maar toen kwam ik er achter dat hij zich vast had gezwommen en er zelf vandoor was gegaan.
De volgende 2 runs werden wel geland.(spiegel 14 pond,schub 14 pond).

Maurits

Maurits met één van de drie karpers. 1 Spiegel en 2 Schubs.

woensdag 7 juli 2010

Plan voor de volgende week...

De WK-finale brengt wat roet in het eten... En een bezoekje Markkanaal kwam ook onverwacht in me op!! Daarom veel afwisseling volgende week...
Vrijdag start ik ergens tussen de Dordtse en Brabantse Biesbosch... daar blijf ik in iedergeval 2 nachten... Met een korte break voor de WK-Finale.
Maandag in de loop van de dag naar het Markkanaal... daar blijf ik ook in ieder geval 2 nachten.... Daarna vervolg ik mijn sessie waarschijnlijk weer in de Biesbosch.... Heb er zin in!! Zal m'n snoekbaarsje wel vangen voor het avondeten... verder zal het vooral karperen worden...
Maarja... stilzitten kan ik niet... dus ik rommel de hele dag lekker door!!

dinsdag 6 juli 2010

Nieuwe vistijden...

Met Dirk z'n komst van Roemenië naar Papendrecht lijken er toch weer wat andere vistijden aan te gaan breken.... "Op de mooie vangsten dan maar!!"

We hadden overigens 3 aanbeten. Waarvan 2 Snoekbaarzen tot naast de boot. Volgende keer toch een net mee om ze te scheppen.... Ach... we hebben weer heerlijk genoten!! Zie ook ons CSI-verhaal hieronder...

CSI aan de waterkant....

Heel fijn, wanneer de lijklucht je op je visstek al tegemoed komt... Dat hadden we afgelopen zondagavond!! Een beetje bizar is het wel wanneer je een mooi verpakte vuilniszak bijna hoort krioelen van de maden... Je krijgt bijna trek! Ik besluit de zak even op te tillen... het gewicht voldoet aan hele foute gedachten en het kippenvel loopt dwars over m'n rug!

Wat doe je dan? Ga je de politie bellen? Ik maak de zak even open en er blijkt een tweede zak omheen te zitten. De doodse lucht wekt toch enige braakneigingen bij allebei op en honderden maden kruipen de zak uit! Afijn... niet goed nagedacht! Onze vingerafdrukken zitten nu fijn op de vuilniszak. Minder, wanneer jouw afdrukken matchen met de vondst van een kinderlijkje... laten we eerlijk zijn... In wat voor duistere wereld leven we nu, dat je daar aan denkt bij de vondst van een vuilniszak!

We staan écht in dubio, al een minuut of vijf... normaal lagen we allang met de boot in het water! Kom op... we zoeken een stok! Dirk neemt initiatief en gaat het plaats delict te lijf!! De Crime Scene lijkt écht volledig en ik vergeet gewoon te ademen, (ook van de lucht) wanneer Dirk fijn het gegons tegemoed gaat! Nee hé, denk ik nog... We gaan het toch niet meemaken! De stok gaat redelijk vlot de broeiende massa in en de zak scheurt open... 't Blijft stil en ik lees Dirk zijn gezicht af! "Hmmm... 't lijken wel vogels!!" Pfoeiii... Gelukkig!

Maar nog steeds vaag. Toch een telefoontje naar de politie. Die sturen de Milieudienst... Bij terugkomst van de vistrip is de zak weg... de lucht nog niet!!

dinsdag 1 juni 2010

Vangstmelding

Swen de Haas met een mooie Spiegelkarper.

zondag 23 mei 2010

Conner drilt zijn eerste Karper!

Even een uurtje struinen met z'n tweeën langs de waterkant! De ene na de andere Karper dook op, maar ze hadden weinig interesse voor het brood en voor de worm. Het stikte er trouwens ook van de Brasem, tientallen hebben we er gezien. Na drie kwartier toch maar even verderop kijken. Daar zijn tenslotte de meeste Karpers van dit water op de kant gekomen. Bij aankomst zagen we geen één Karper zwemmen toch maar twee boterhammetjes in kleine stukjes langs het kantje voeren... helemaal niets... dan maar terug! Met de fiets al in de handen... een kolkje bij het brood en een donkere schim. Ja hoor, er zit er één van ons brood te eten. Klein korstje aan de haak en iets verderop voor de Karper laten zakken. Op zo'n moment vergeet je om te ademen... maar schijnbaar kan je best even zonder zuurstof! Het beest gaat er recht op af... op nog geen meter van ons vandaan... z'n bek open en hap! Aanslaan en hij gaat er vandoor..."We hebben hem!" Roept Conner nog terwijl hij het net pakt. Na het aanslaan, mag Conner het afmaken. Z'n eerste Karper aan de haak. Een beste Karper ook! Keurig drilt hij hem het net in. Eerst onthaken en dan even meten ... de Karper blijkt wel 90 cm te zijn! Snel op de foto en weer terug!

Goed gedaan Conner, de eerste Karper! Super!

zaterdag 22 mei 2010

Karper 20 Pond

Vandaag even een uurtje op pad. Gewapend met een blikje mais, 3 wormen (Foei!) en 5 boterhammen... Gisteren had ik al wat Karpers zien zwemmen en wilde vandaag maar even proberen. Bij aankomst een enorme klapperpartij aan paaiende Brasems en Zeelten, maar de Karpers lieten zich nog niet zien. Even later was het wel zover en gingen er een aantal grote donkere schimmen langs de oppervlakte. Een wormpje voor z'n neus was genoeg.

Tja... is weer wat anders dan 7 nachten op rij niets vangen ;)

zondag 16 mei 2010

De tweede en derde zeebaars van Terschelling 2010

Staat toch leuk, wanneer je de tweede en derde Zeebaars van terschelling 2010 weet te vangen. Het zijn luie donders... Het moet eerst mooi weer worden voordat ze de laarzen aantrekken!! Dat bleek maar weer toen ik ene Chris belde voor zagers... Je moest hem horen, over een maand of wat gaat hij wel weer eens op pad voor zagers. Da's mooi, gelukkig had ik een uurtje eerder een nummer gekregen van Remmert Ruig. En dat is mooi ook, want ik had alleen maar een vertekend beeld gekregen over de Eilanders. Wat een man zeg... Maar daar over straks meer. Eerst zijn telefoonnummer, want ik zou bijna willen flyeren boven Terschelling, zodat Chris verzuipt in z'n zagers en Remmert ze niet aangesleept krijgt!

ZAGERS HAAL JE BIJ REMMERT RUIG 06-20650841

Remmert, een zeer vriendelijke eilandbewoner. De eerste keer was hij thuis en hielp me aan de zagers. De tweede keer was hij niet thuis en mocht ik het verder zelf regelen. Geweldig toch! "Loop maar achterom en je vindt het allemaal wel!" Moet je hier eens doen!! Je schuur is leeg, behalve die verroeste botte 'zager' waar je al jaren mee tobt om eens een stukje hout door te zagen... HAD DAT KRENG MEEGENOMEN!!

Afijn, iets voorbij Paal 8 neergestreken en daar de hengels uitgegooid. Op het hoogste tij 2 mooie aanbeten van twee zeebaarzen van ca. 35 en 52 cm! Die laatste heeft het gered... tot de pan! De eerste mocht eerder 'afhaken'. Een heerlijk avondje met Pa aan het strand.

Joep vangt zijn eerste snoek!!

Bij het bezoek aan het Visserij Museum op Terschelling was Joep niet weg te slaan bij het 'droog' vissen!! Zoutwater Snoek, Roggen en verzin het allemaal maar, lagen uitgestald op een mooi zolderstrandje. Met een hengel en 'haak' mocht je vissen vangen. Geniaal! Zo heeft Joep z'n eerste snoek en rog gevangen...

donderdag 6 mei 2010

De Spaghetti Pic!!

Geniale maaltijden aan boord. Aan de Spaghetti met een zeer geschikt gezelschap!!!

woensdag 5 mei 2010

Wederom een Blank

Helaas... wederom een blank. Over een week of 2 maar weer eens. Watertemperauur is dan wellicht wat aangenamer. Wordt tijd voor een vis op de mat. Na 2 nachten Haringvliet, 2 sessies/nachtje Rivier en 2 nachtjes de Graaf mag het de volgende keer gaan gebeuren. Ach... het blijft vissen en geen vangen. Eerst eens gezellig naar Terschelling!!

zondag 2 mei 2010

Nachtvissen

Heerlijk een nachtje ‘Under the Bridge’… blijft trouwens een lekker nummer. Ik had net genoeg ruimte voor mijn stretcher, welke nog met één pootje ‘heel stevig’ op een paaltje stond. Ik had mezelf voorgenomen om niet naar rechts te draaien omdat ik dan in het water lag. Dat was uiteindelijk gelukt. Rond een uur op 01.15 uur besluit ik toch de hengels nog een keer uit te gooien en te voorzien van toplood. Zodra de tweede hengel in het water ligt besluit de lompste reiger van de gehele Alblasserwaard om plaats te nemen op mijn hengel. Erg knap overigens, want je ziet geen hand voor ogen…
Afijn, na een beetje grabbelen op de bodem, vind ik mijn hengel weer, gooi toch maar opnieuw uit en een paar minuten later lig ik heerlijk op mijn ietwat-op-het-randje-van-de-afgrond-slaapplaats.
Niet naar rechts omdraaien!

Mijn hengels staan overigens een meter of twee vanaf de kant in het water. Ik moet dus eerst mijn waadpak aan, voordat ik een hengel oppak… Ook fijn om in mijn hoofd te prenten. Met een slechte Leo-dag, kan er dus behoorlijk wat misgaan… dat begrijp je wel. Waadpak blijft overigens een onherkenbaar woord voor mijn T9 instellingen van m’n mobieltje…. Hij maakt er algauw Zaadpak van… Tja…
Wederom zwemmen de ratten weer heerlijk langs en algauw wordt het ruisen van de auto’s boven me iets minder en begint mijn nachtje. Een rustig nachtje overigens, want er volgen geen aanbeten. Ik wordt uiteindelijk wakker van de enorme geluidsoverlast van het ‘natuurschoon’ om mij heen. De meeuwen laten weer rijkelijk van zich horen en ook de Meerkoeten hebben last van hormonen. Madame meerkoet doet alsof ze er niets aan vindt en Monsieur probeert zijn acrobatiek-kunstjes te volbrengen… Het gehele cloaca-gebeuren laat ik maar achterwegen. Volgend jaar hebben we er in ieder geval weer genoeg monsterlijke koeten bij. Ook vannacht geen wildplasser vanaf de brug, die laatst Wesley z’n hengels bijna een wasbeurt had gegeven.
Je hebt altijd McGyver-momenten aan de waterkant… Ik was namelijk mijn mok vergeten voor mijn bakkie koffie. Na wat gegrabbel in mijn plunjebaal, ontdek ik één of andere kunststof houder, die vanaf nu mijn mok gaat worden. Een tweede ‘probleem’ is het vinden van een geschikte plaats voor de hoge nood. Dat lukt meestal wel, maar er komen nog wel eens wat mensen langs over het water, het ‘bijvoeren’ van je stek, klinkt met een open gulp dan ook niet echt geloofwaardig. Laat staan de grote boodschap…
Sommige visstekken blijven me overigens verbazen… Er lag hier weer van alles neer geslingerd wat er niet hoorde. Een heel fout rubber handschoentje… ik wil het inderdaad niet weten, twee flessen Safari, half afgebrande kampvuurtjes… Ja ze komen hier wel eens. Daar werd ik ook nog eens op gewezen, toen ik op mijn stretcher lag en op z’n kop een telefoonnummer las met de vraag; Neuken? Het zal me niets verbazen wanneer een donkere mannenstem de telefoon opneemt… Zo’n fijne rijkelijk behaarde foute overgewichtige Antiliaan… Maarja, dat stond er dan weer niet bij! Tja, heel fijn allemaal! Kortom, een nachtje met genoeg indrukken, gedachtenspinsels, de gehele dag regen en uiteindelijk geen vangsten. Thuis gekomen, bleek ook nog eens dat ik er eigenlijk niet had mogen nachtvissen… tot slechts 31 mei!! Vannacht zit ik denk ik weer aan de waterkant…. ;)

McGyveren

zondag 25 april 2010

Lekker vissen vanuit de achtertuin met Lois en Conner...

Een uurtje hengelen met Lois en Conner vanuit de achtertuin. Heerlijk hoor... allemaal een paar Voorntjes gevangen.

Klik hier voor meer foto's